Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Szerbiában jártunk

Június végén egy kisebb busszal Szerbiába utaztunk. Szerdai napon, reggel 9-kor indultunk, majd kb. három óra utazás után érkeztünk a határra, ahol könnyedén átjutottunk. A szállásunk Kishegyesen volt, ahová kb délután 4 órakor érkeztünk meg. Nagy-nagy szeretettel és fatányéros vacsorával fogadtak bennünket a háziak. Este a faluban sétálva felelevenítődtek bennünk régi szokásaink, ugyanis az idősek még késő este is a házak előtt ülve beszélgettek, a gyerekek pedig az utcán játszottak. Köszönésben még a gyerekeket sem tudtuk megelőzni. Jó érzés volt tudni, hogy magyar házban illetve családnál alhatunk, így nem volt túl idegen a környezet. Másnap reggel 9 órakor indultunk el Óbecsére, ahol egy ottani magyar egyetemista lány vezetett körbe a városon. Sok szép templomot láttunk. Az egyik templomban egy szerzetes nővér fogadott bennünket és sokat mesélt. Hosszú tiszaparti séta után alkalmunk volt megnézni a tiszai duzzasztót. Óbecse után Törökbecsét jártuk be egy helybéli magyar házaspár vezetésével. Nagy vendégszeretettel fogadtak bennünket és megmutatták az aracsi romtemplomot. Pénteken reggel undultunk Temerinbe, ahol meg voltunk hívva a falunapra. Részt vettünk a szentmisén, melyen Czakó Gábor magyarországi író, publicista is ott volt. Megható élmény volt külföldön magyar nyelvű szentmisén részut venni. A felolvasásá is nagyon szép volt, gyönyörű ruhákban vonultak az emberek. Szombaton Matuska Márton publicista vezetésével bejártuk Újvidéket és Péterváradot. Az újvidéki temetőben megkoszorúztuk az 1944-es vérengzések magyar áldozatainak emlékhelyét. Sok érdekes történetet mesélt nekünk az idegenvezetőnk, melyek nálunk, talán azért, mert mi a hazánkban maradhattunk, feledésbe merültek. Másnap reggel 8 órakor indultunk haza, miután búcsút vettünk vendéglátóinktól. Diákszemmel jó volt látni polgármestereinket és felnőtteinket kiszakadva a hosszú hétköznapok gondjai közül.